Sunday, July 14, 2013

Ramadhan Terakhir


Bismillah


Ramadhan. 2013. 


Ni entri bulan Ramadhan untuk tahun ketiga dalam blog.
Gila tua rasanya. 

*membelek kedutan-kedutan di muka..~


Ramadhan tahun ni bagi aku sangat pilu.
10 tahun punya Ramadhan, semua dalam kepala. 
Bergilir.
Menangis. 
Menangis,


Ini gila.


"Kalau tabah tu boleh dijual gadai,
 dah lama aku kaya.
 Banyak sangat aku dah kumpul."

Sungguh.
Lillahi Ta'ala.


Derita 10 tahun sungguh bukan sekejap.
Itu hampir separuh umur hidup aku.
Syukur. Tuhan masih biar aku hidup.


Tahun ni tahun akhir.
Aku mau bina tangga-tangga ke syurga baru.


Kau tahu mana.?


InsyaAllah...
Aku tahu.


5 tindakbalas kimia:

Sarip Kumbang said...[Reply to comment]

bersama menuju bahagia...takkan lagi ku sendiri~~

Tukang Karut said...[Reply to comment]

teka teki yang susah nak jawab...

¿n0die? said...[Reply to comment]

Indah sangat ayat kau.
Aku doa kan kau bahagia.
Cemburu aku kau sangat tabah utk 10tahun.
Aku?
Masih pangkah kalander.
Doa sama sama, insyaAllah.

Cik Muda said...[Reply to comment]

uihh....
puitis...

Ibnuismaini Ismail said...[Reply to comment]

Kalau dijual pun tabah tu tak mampu orang nak membelinya.