Saturday, February 16, 2013

Wayang dan Kulit


Bismillah


Dah 3 hari demam, selsema, sakit tekak, batuk dan pening. Aku namakan ini pakej bulan-madu-di-awan-biru-tiada-yang-mengganggu. Nak feel lagi boleh sebut nama pakej sambil buat suara nyaring 17 oktaf macam Amy Search. Tengah menaip ni pun air hidung menitik-nitik atas keyboard ni. Haa.. jatuh atas 'spacebar'...               Haaa...dah bersih dah. Bhahahahhahaha!


Sejak-sejak ada akuarium ni, ayah sebok betul dengan ikan-ikan dia. Kadang tu tengah rumah senyap sunyi, tiba-tiba ayah gelak kuat-kuat gaya macam nampak penguin Antartika menari zapin. Ruapanya dia tengok ikan dia buat gaya jatuh bebas dalam akuarium. Hm..hm... Orang warga emas ni hiburan dia lain macam sikit,kan.? Nasib baiklah aku baru nak amik suntikan BCG minggu depan.


Haaa....Buat muka percaya sekarang, pelisss..


*toleh kanan

Ayah nampaknya sedang gagah membersihkan akuarium dia dengan mengaplikasikan teori tekanan di tempat tinggi akan turun ke tekanan di tempat rendah. Tu diaaa.. bekas pensyarah chemical Fizik. Apalah nasib dapat anak bangang Fizik. 


Harini aku ambik cuti sebab tak sehat. Walaupun harini Sabtu. Loser tak loser kerja Sabtu. Kesian abang-abang GSC dengan TGV, menanti kedatangan aku di hari Sabtu yang tak kunjung tiba. Ahhh.. tak heran la nak tengok movie raya cina ni. Minggu lepas nak gi usha cerita apa best kat cinema, Dari 8 cerita, 7 cerita semua cerita Mandarin. Rasa macam terkandas di Planet Kuih Bulan. Aku pernah je tengok movie kat cinema cerita Cantonese. Cerita apa ntah tajuknya. Tapi ada Afdlin berlakon. Memang tak menyesal tengok sebab kelakar macam bangkai. Dan tu sejarah satu-satunya cerita cina aku tengok kat movie sebanyak 3 kali. Aku ulang, 3 kali. Haruslah cina-cina seMalaysia peluk cium aku beramai-ramai tanda keamanan dan kemakmuran negara. Boleh?


Cerita Tamil kat movie belum pernah tengok pulak lagi. Selalunya cerita Tamil tak keluar kat cinema biasa. Ada cinema Tamil sendiri,kan? Wahh.. berani mati lah aku nak pergi cinema Tamil sorang-sorang. Dan cinema Tamil pulak memang tak ada bagi subtitle. Dah tu nak aku bawak kamus dwibahasa masuk cinema ke camne? Ke nak bawak Google Translate? Ke nak extreme sikit, pergi tengok wayang dengan manager India aku? Wow sangat.



p/s : Blogspot ni tak ada pembaharuan ke? Bosan ah. Hidup Twitter!


6 tindakbalas kimia:

Spirogyra said...[Reply to comment]

bila tengok movie tu?

Ayu Anne Napi said...[Reply to comment]

tulis je apa2...guwa ttp baca..kiranya hidup guwa 100kali lebih bosan dr hidup lu cik ungu...u know wht i mean?? kalau lu ddk tmpat guwa...lu xkan namakan ini sbg HIDUP!!! keep on writing...jgn hilangkan hiburan guwa ok!

Ibnuismaini Ismail said...[Reply to comment]

Bawak kamus dwibahasa cmne nak rujuk, gelap gila (rasanya)...

Rapunzeel Cikilolo said...[Reply to comment]

huhuhu.

aku pun belum pernah tgk cerita tamil kat wayang...

cerita cina pernah kot. tu pun sekali je...


Tukang Karut said...[Reply to comment]

kalau ada cerita blue kat wayang pun best kan... ramai2 kena panah petir...

Shawn Razaleigh said...[Reply to comment]

Racis racis. Mencik. Kahkahkah