Sunday, February 10, 2013

Aku Atlet Tarian Singa


Bismillah



Oyehh cuti!cuti! 

*sarung kostume tarian singa..


Ehem. Baiklah. Entri ini sila bayangkan aku bercakap dalam kostum singa. Demi meluap-luapkan impak tahun baru cina harini. 


*Dum!Dum!Cenggg!!~ *lompat!~


Ikut salasilah, aku layak merayakan tahun baru cina ni sebab arwah nenek aku orang cina. Tapi bukan tentang genetik yang aku nak cakapkan. Sempena raya cina ni, kompeni aku bercuti dari Sabtu sampai Selasa. Sambung kompeni shutdown hari Rabu. So lama jugak lah cutinya. Betapa aku bosan sampai aku duk rayu-rayu kat ayah mintak balik kampung.


Nampak tak tahap tragis kebosanan aku tu. Kalau tak, nama nak balik kampung suka-suka?
Memang tak kuasa lahhhh~


*Bam!Bam!Dum!Cengg!!~ *guling-guling~


Pagi ni..

*gerak-gerakkan bulu mata singa laju-laju~


..aku nak pergi buat medical check up. Dan nak check sekali masalah-masalah kesihatan yang lain. Kalau doktor tu kacak luar biasa, mungkin aku akan check sekali masalah akidah, masalah laptop, masalah kesesakan lalulintas serta masalah global warming. Untung-untung dapat nombor telefon. Malam-malam duk Whatsapp dengan doktorrr kauuuuuu. Mohon jeles sambil berjalan kaki ke atas,kepala di bawah.


Owh, dulu waktu belajar. Aku ada berkawan dengan mamat bakal doktor ni. Memang tak pernah berayat-ayat chenta pun. Cumanya dia mintak aku tunggu dia balik Malaysia bila habis belajar. 


Perrghhh... 

Nampak takk betapa Ombak Rindu-nya cerita aku niii? Bhahahah. Geli,bhaii...


Dah. Cukup.


Entri ni tak ada tujuan khusus pun. 

*tanggal kostume singa..


Aku cuma nak ucap..

*bulu mata singa tersekat kat rambut~ Adeih~


..Selamat Tahun Baru Cina buat sedara-sedara aku belah cina dan masih beragama cina. walau di mana jua anda berada. 



*kesat peluh..Berat la gila kostume niee..~





7 tindakbalas kimia:

AKU CHUN said...[Reply to comment]

Selamat tahun 'baharu' cina!

Betul tak penggunaan baharu aku?

Ibnuismaini Ismail said...[Reply to comment]

Macam skrip movie la. Berpegalaman pakai custome singa? :)

Zuraini said...[Reply to comment]

gagah gila jadi kepala singa.

Tukang Karut said...[Reply to comment]

kurus tak angkat kepala naga?

Anonymous said...[Reply to comment]

akak purple,ade agame cina eh? bukan buddha? XD

Khai faiz said...[Reply to comment]

mana tang atletnya ungu

Shawn Razaleigh said...[Reply to comment]

Pergggh berpeluhhh. Nah tisu.

Gua pun bakal dr. Harap lu percaya. Kaka