Wednesday, March 28, 2012

Kadang-kadang Aku Jadi Anak Derhaka Juga


Bismillah



Itu hari, aku dan parent dan Sofea balik dari Terengganu. Kat highway, 30 kilometer sebelum sampai Temerloh, aku perhati je setiap penanda kilometer kat sepanjang tepi jalan. Setiap kilometer, papan kecil hijau. Setiap 100 meter, papan kecil putih. Jadi bayangkan setiap 100meter je kau akan nampak penanda kilometer tu, sampai beratus kilometer.


Sekejap.


Tolong jangan tanya kenapa aku buat aktiviti bodoh dan bosan ini dalam kereta.


Maka tiba-tiba mulut aku berbunyi...

"Bosan gila orang yang kerja pacak-pacak penanda ni. Setiap 100meter, kena berhenti, letak penanda. Lagi 100 meter, berhenti lagi, letak penanda lain. Gila bosan kerja macamni..."


Tiba-tiba ayah jawab...


"Kau tak tengok lagi garisan putus-putus tengah-tengah jalan raya ni...


...orang kena cat garisan ni sampai Kolumpo...








...jalan kaki."




Fine ayah. Fine.



Ayah kelakar gila.






Ok.?




14 tindakbalas kimia:

Encik Atan said...[Reply to comment]

aku hensem!hhaha ambik kaw!puas hati aku....(tetibe)

Tukang Karut said...[Reply to comment]

hik hik hik... kan dah kena...

Saddila said...[Reply to comment]

kahkahkahkahkah :D

Salwa said...[Reply to comment]

haha. Lagi hebat.

fizafantagirO said...[Reply to comment]

hahaha . ayah mmg ohsem :)

sha my heart said...[Reply to comment]

a ah kan? haha~

berhentilah menipu tu wei

Cik Muda said...[Reply to comment]

ahahah..abah ko memang ada pelapis .....

ipa faiza~ said...[Reply to comment]

ayah kau bijak....

hehe.

Wawa.Wafiyyah said...[Reply to comment]

tahniah kpd ayah anda!..

shedameor said...[Reply to comment]

suruh ayah masuk rajalawak :P

M.E Z.A.F.I.R.A.H said...[Reply to comment]

kahkahkah.... anak ngn bapak same2 lawak....

caliph shuriken said...[Reply to comment]

serasi btul pepel & ayah, hikk...

suk said...[Reply to comment]

kerja cat garisan putus2 tu thrill kot. tak bosan. sambil mengecat, sambil elak2 kereta yang lalu lalang.

VanillaKrimSoda said...[Reply to comment]

tahap penakulan ayah kau lagi hebat rupanya....