Saturday, January 7, 2012

Jangan Percaya Muka Aku Yang Kudus


Bismillah


Ya.. Ya...
Aku masih hidup.


Eh?
Kenapa tiba-tiba mengeluh?


Shetooonnnnn!


Maaflah lama tak hapdet. Dan aku tak faham kenapa aku perlu minta maaf.
Sedangkan takde siapa merayu padaku untuk hapdet.
Tacing ok.


Sejak 3 hari lepas, aku berhadapan dengan exam setiap hari. Berturut-turut.
Aku tak faham.
Aku sungguh tak faham macamana uni aku susun jadual.
Diorang tak tahu ke aku ni lain.
Aku tak macam student lain yang banyak masa untuk study 3 hari berderet ni.

Aku lain.
Aku tak banyak masa.

Aku ada rehearsel untuk konsert jelajah semenanjung Malaysia minggu depan.
Tak masuk lagi sesi press conference.
Weekend pulak nak pergi funfair.
Malam pulak nak hafal skrip filem terbaru yang jota-jota tu.

Habis bila aku nak study?

Bilaaa???


Dan kau tahu tak, dua hari lepas aku ada exam paper Zakat Accounting.
Keluar je dari hall exam, riuh sekampung.
Berkerut-kerut muka mereka macam nak menangis.

"Susah gila s**l!!"

"B**i, susah nak mampos bolehhh??"

"Susah gilaa..."

Aku perhatikan keliling semua muka keruh. 
Bila member-member tanya "Kau boleh jawab tak tadi? Mesti boleh kann?"
Aku jawab "huhu..enntahlah~"
Mereka kata tengok gaya aku pun dah tahu aku boleh jawab.
Serta muka aku yang kudus tenang.


Bila balik bilik, aku bawak kertas soalan exam itu masuk toilet.

Dan aku nampak kertas itu lemas kena flush dalam jamban.

Padan muka.


Aku percaya kertas exam tu dah dibomoh.
Sebab soalan dia macam shaitonnirrojiiimmmmm..!



Moral of the story :
Berhibur-berhibur jugeee.
Study smart derrr..


28 tindakbalas kimia:

Tukang Karut said...[Reply to comment]

semoga menjadi repeater senior sem depan... amin....

Cik As said...[Reply to comment]

salam, hai kak....smoga berjaya ok;) insyaAllah, u hebat! ...

cik ungu said...[Reply to comment]

tukang karut :

astaghfirullah.
buruknya doa~



cik as :

ahah insyaAllah~
maceehhhh!
as pun samaa!~

cik ketam said...[Reply to comment]

kenapa kau tak makan je kertas tu? bawakla aku g konsert jelajah smenanjung tu.

kbai.

si ngokngek said...[Reply to comment]

muka yg kudus nie,flash kertas exam dlm jamban kerr..HAHA

yg lepas biarkan lepas,banyakkan berdoa..*ecewah..:))

Saddila said...[Reply to comment]

woiii ! tu la siapa suruh tak belajar . asyik tweet je keje . haha

Aqiim said...[Reply to comment]

kalau senang, bukan exam lah namanya :P

apa2 pun, gudlcuk ye cik ungu..
sy soakan semoga cik ungu lulus subjek tersebut..
aminnnn :)

shedameor said...[Reply to comment]

sape suruh banyak main. padan muka. haha

E F F said...[Reply to comment]

hyep cik ungu!
same la kite. paper sgt susah nak mam.
semoga kita takde kena repeat. amiin

Anonymous said...[Reply to comment]

pastu tetibe dalam 3 hari beturut2 tu datang pulak masalah negara kan.. haihhh.. takpe awk, 9 jan ni dibenar berhimpun *eh tiba2 -nisfami-

ZURAINI said...[Reply to comment]

peh! ada style sndr nk lps grm. patot laa.. haha. sure umah yg ko duduk salu jamban tersumbat. erk

fizafantagiro said...[Reply to comment]

sy tertunggu2 apdet terbaru cik ungu .. hihi .. alahaii touching sungguh kisah nih =)

hanim Nabilah said...[Reply to comment]

haha.jamban tersumbat sah sah lah akak punya keje

Mama2Q said...[Reply to comment]

oh...pegawai zakat rupanya adik mulan jameela ni...canggih tu...good!

cik ungu said...[Reply to comment]

cik ketam :

sebab selera i makanan western je ok.
gila apa nak makan kertas?

ingat i ni anai-anai???

cik ungu said...[Reply to comment]

si ngokngek :

jangan tergoda dengan muka kudusku.


sila doakan bersama.
Amin~

cik ungu said...[Reply to comment]

saddila :

artis kan.
kenalah tweet manjang.

cik ungu said...[Reply to comment]

aqiim :

kalau senang, namanya korek hidung.
kan?


macehhhh.
silakan berdoa bersama saye.
amin~

cik ungu said...[Reply to comment]

shedameor :

ahhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!
*tension!

cik ungu said...[Reply to comment]

EFF :

haahaha padan muke kita berdua!~


goodluck!~

cik ungu said...[Reply to comment]

nisfami :

adei adeih

jangan disebut-sebut wak.

tak best nak dgr. huhuhu

Saiful Ghani said...[Reply to comment]

dpt A++ ni.....

M.E Z.A.F.I.R.A.H said...[Reply to comment]

same la uni aku pon... ade ke patut susun jadual utk aku cenggitu... dlm masa 4 hari... dah lepas pon 4 pper... ase cam nk bunoh org

cik ungu said...[Reply to comment]

saiful ghani :

erk.
aminn!!!!



MEZAFIRAH :

aku rasa seluruh uni uni di malaysia ni dah gila.

A retarded kitty said...[Reply to comment]

aku ingat orang sumbat pad je dalam jamban

Cik Muda said...[Reply to comment]

.... nape malam exam ko tak pi curik jawapan kat bbilik letcerer ko......kan da tak ley jawab.....haa~

bukan photographer said...[Reply to comment]

aku takut paper y ko lemaskan tu akan muncul jadi hantu dalam kehidupan harian ko..

ika said...[Reply to comment]

haha...kesian gile nasib paper tersebut...