Tuesday, January 24, 2012

Aku Manusia Ilmiah. Kau Tolong Kagum Sekarang.


Bismillah


Aku dah balik!
Haa..tolong jangan cium.
Aku rimaass!!


Ehem.

Aku nak cerita tentang vacation aku tapi kazen aku tak upload gambar lagi.
Stress.
So aku cover dengan cerita bodoh yang lain ok.


Semua pun dah tau pasal voucer buku 200 hengget tu kan?
Kau tolong jangan ingat kau sorang je dapat.
Walaupun Mulan jameelah femes, tapi Mulan masih terjimba-jimba dapat voucer free ok.
Dan yang paling menarik..
Mulan tak dapat 200 hengget...



Ehem.
Jangan buat muka kagum sangat.
Nama pun Mulan kan. Siapa tak tergoda. -.-

So semalam kali kedua aku shopping kat bookstore.

Sebahagian benda yang aku beli.





Buku-buku aku. Buku-buku dan mainan untuk anak-anak saudara.
Gadget. Coklat.

Kau tak tengok lagi Yasser siap borong set speaker bagai. Kapten borong mainan Sahiba, Jengga, Saidina.

Masuk kedai buku boleh jadi gila.
Dah gila boleh masuk syurga. Cuba try.
paling sopan. Ada kamera takkan nak
duduk terkangkang sangat kan.

Semalam saja sudah habiskan total 200 hengget voucer. Campur-campur 4 orang. Dah pening macamana nak genapkan 200 hengget sebab voucer ini tak boleh refund in term of cash. So kami borong coklat bagaikan dunia ini nak kiamat esok.



Kau tahan je la tengok gambar aku banyak-banyak ni.

Aku nak jugak cari bookstore yang ada jual kerusi meja, peti ais dan kasut sport adidas. Tapi tak jumpa pulak. Nak utilize gila-gila voucer lah katakan. Dalam bookstore tu pula kebetulan ada section cd dan dvd. Tapi buat apa nak bazir kalau semua itu boleh kita burn dan download secara haram?

Ahh.. Tak payah buat dahi berkerut sangat.
Yang dalam fon mahal korang tu semua pun korang download jugak kannn.
Confirmmm..!









So setahun pasni tak boleh beli buku sebab entah berapa dekad baru habis nak baca buku-buku tu semua. 

Owh.. Dan sebenarnya, voucer aku masih berbaki 200 hengget lagi.

Tolong jangan tikam bijik mata guna ibu jari kaki sebagai tanda cemburu.



Moral of the story :

Orang memberi, kita merasa.
Siapa suruh dia beri.



25 tindakbalas kimia:

Tukang Karut said...[Reply to comment]

erm... tak menggunakan ikut kehendak KERAjaan...

Mama2Q said...[Reply to comment]

apasal mokcik tak dapat pun voucer tu? tak aci tull

Wen said...[Reply to comment]

mcam mana pula boleh dpt banyak tu??? :P kirim kat wen sikit.

Amir said...[Reply to comment]

Orang berumur macam kau pun dapat?

Dunia tak adil.

Jumir said...[Reply to comment]

Sila gunakan spt yg sepatutnya dik oii...

Zakaria's daughter said...[Reply to comment]

tehe. manfaat kan betulll :D
novel the wedding , mcm menarikk :D :D

shedameor said...[Reply to comment]

haha. cikungu sakan berborong.

Saddila said...[Reply to comment]

phewiitt TERAPAI PATAH HATI tuu :))

Saddila said...[Reply to comment]

ehh TERAPI -__-'

cik bai said...[Reply to comment]

untungla membeli belah di keday buku~
hehe
cnyum slalu~ ^_^

haniamira said...[Reply to comment]

comelnye kak, ^^

haniamira said...[Reply to comment]

comelnye kak, ^^

RAIZAN said...[Reply to comment]

Terharu~ Akak Buat Entry ni utk saya kan? Nagku je lah... Huhu! >.<

Aqiim said...[Reply to comment]

amboi sopannyeee mulan jameelah~
hahaha :P



arghhh apasal cik ungu ada banyak baucer tu?!
grrrrr -..-

si ngokngek said...[Reply to comment]

baiknya aunty nih,kt aku tak beli pulak coklat..lalala

amboi kemain wedding,nnti jgn lupa jemput..=)

~pP_guSi~ said...[Reply to comment]

cik ungu shopping dmana?

~pP_guSi~ said...[Reply to comment]

cik ungu shopping dmana?

Azekzk said...[Reply to comment]

sakan belanja nampak.

syafiqakarim said...[Reply to comment]

amboi hg....tak hingattttt.
untung la..kite xdpt 200 :(
xnak kwn.okbai.

Cik Muda said...[Reply to comment]

sopannye ko mulan jamilah.....

membeli belah dengan penuh kesopanan seorang gadis melayu.....

Alin Marlini said...[Reply to comment]

bestnyer dpt RM200..bab novel tu paling best :)

khaifaiz said...[Reply to comment]

aku kagum tgk mulan jamelah pakai jubah... muslimah gitu

~ariFFin~ said...[Reply to comment]

wow..bijak berbelanja dan menggunakan baucar dengan baik..keep it up!!

alyaclumsy said...[Reply to comment]

voucher aku ada lg 100, taktau dh nk beli apa, hehe

Cik As said...[Reply to comment]

akak,cantiklah ngan jubah tu..hehe...;)