Saturday, December 24, 2011

Aku Ada Along Yang Berpuaka


Bismillah


Tadi Along and the family datang rumah.

Along yang mana lagi?
Abang aku yang berperangai puaka tu lah.

Anak sedara aku, Sofea sibuk duk main magnet-magnet yang banyak kat pintu peti ais.
Ada magnet gambar baju biru, magnet penguin, magnet kartun main ragbi,
magnet peta, magnet anjing laut warna merah.
Banyaklah.

Aku layan Sofea main magnet.
Magnet anjing laut warna merah tu terjatuh.
Aku pun kutip nak lekat balik kat pintu peti ais.

Along nampak.
Along tanya..

"Gambar amende yang merah tu?"

Aku jawab sambil lekat balik magnet anjing laut warna merah tu..

"Gambar kau la.
  Anjing laut."


Along sengih-sengih dan jawab..

"Ok la tu kalau anjing laut. Comel."


Dia sambung lagi...

"Kalau kau mesti anjing je."


Disusuli gelak ketawa puaka.




Moral of the story :

Main kasar nampak kau, Along.


18 tindakbalas kimia:

farz zull said...[Reply to comment]

haha! Moral dia, jangan cari pasal ngan Along puaka tuh..;p

Saddila said...[Reply to comment]

perghh kasar gila . tapi dila dah biasa mcm tu kak . gurau2 ngan abg . baru rasa awesome :)

@ Syima Raaif @ said...[Reply to comment]

haha amboii along puaka..dianjing kan adik dia hehe

Aqiim said...[Reply to comment]

puaka sangat tu..
hahaha :P

RAIZAN said...[Reply to comment]

Along is the best! haha! =D

LydSunshine said...[Reply to comment]

Mulut puaka je kot. Along belum tahap puaka lagi tuh. Puaka tu kalo jahat sgt.

Tukang Karut said...[Reply to comment]

sah berpuaka! hahaha

cik ungu said...[Reply to comment]

farz zull :

cari ke tak cari, dia mmg semulajadi begitu.


saddila :

haha
same la.
kadang2 org lain tgk pelik.
sebab diorang family yang tawaduk sgt kot.
kitorang sempoi je sume. huhuh

cik ungu said...[Reply to comment]

syima :

tu susah nak dgr tu.
setakat ditenuk dan dikambing tu dah bese sgt dahhh.


aqiim :

mesti kamu nak jadi anak angkat family kitorang kan.
haha

cik ungu said...[Reply to comment]

raizan :

nak abang angkat?
haa hambekk.
akak bagi free!


lydsunshine :

ahhh tak kire.
puaka tak puaka.
puaka jugak.

Cik Orkid said...[Reply to comment]

sengal. hahaks

cik ungu said...[Reply to comment]

cik orkis :

awak sengal ganda tujuh.

yeaayy!!!

Radin87 said...[Reply to comment]

hahhaa.. terbaik punyer along.
best~~ best~~

rasa sumer along mcm tu. part paling best adalah buli adik sendiri. hehe~~

zaty said...[Reply to comment]

haha.gelak ketawa puaka? jappp nak bayangkan. hihi XD

cik ungu said...[Reply to comment]

radin :

best????
awk ameklah along saye ye.
saye bagi free.


zaty :

takyah susah2 nak bayangkan.
cuba awak ketawa.
mesi sama.

Cik Muda Sae said...[Reply to comment]

hahahahaa...

hahahahahh...

haaa...aku tak benti gelak lar...

teraniaya je setiap mase...

cik ungu said...[Reply to comment]

cik muda sae :

orang yang selalu teraniaya tandanya kudus.

Suara Kalbu said...[Reply to comment]

Hahahahahhahaah... stroke akak baca entry ni. Sweet la along dia.