Thursday, November 3, 2011

Don't Be Afraid Of The Dark sangatlahhh...~


Bismillah


Petang semalam aku ada exam sampai pukul 7. Gigih tak gigih, exam sampai maghrib.  Terasa 40% beban terangkat dari bahu. Untuk men-celebrate keseronokan duniawi yang sementara itu, lepas maghrib, aku keluar bersama roomate aku, Nad dan Kapten. Hajat hati nak tengok movie Real Steel buat kali ke-3. Melampau, bukan? Tapi seat penuh. Tak perlu lah aku nak review cerita Real Steel. Cukuplah sekadar aku katakan, aku pernah cakap "Real Steel is an epic. If you haven't watch it, you should kill yourself." dalam Twitter

So, kitorang pilih untuk tengok movie Don't Be Afraid of The Dark. 




Intro movie ni buat aku trauma. Masing-masing dah menjerit tutup mata sambil tekup mulut sendiri. Berharap oksigen tidak cukup dan pengsan supaya scene tersebut tak dapat ditonton. Intro movie ni buat aku bertasbih habis-habisan dan menyesal sebab aku yang pilih nak tengok movie tu.





Cerita ni pasal menatang makhluk yang tinggal kat basement rumah besar ala-ala Gurukul movie Mohabbatein. Makhluk ni tinggal kat tempat gelap dan makan gigi dan tulang kanak-kanak. Diorang jugak tak boleh kena cahaya terang. Mungkin sebab tak ada spek tahan silau. Bila satu hari ada satu family duduk rumah tu sementara nak buat kerja-kerja pembaikan dan upgrade rumah untuk dijual, menatang makhluk keji ni jadi excited sebab family tu ada kanak-kanak. Dan bermulalah episod seram yang bosan.


Pertengahan cerita ni agak bosan sebab unsur ketidak-logikan makhluk keji itu. Reti pulak nak maen tekan-tekan remote garaj dan reti pulak nak buat perangkap. Siap boleh cakap english lagi. Tapi tu sebab roh manusia yang diorang dah bunuh sebelum tu. Tapi merepeklah kau ni!!


Maaf muka sedih sikit.
Nad! Jangan tgk kamera!


Ok. Takyah tengok pun takpe.



Kami makan dan jalan gi bayar tiket dan balik! Jumaat ni harus bawak Nad tengok Real Steel jugak!! Owh, jumpa kitorang kat KL Festival City Mall, Setapak esok. Gaya ajak macam artis ajak peminat berbuka puasa bersama-sama,kan? Haram tak perangai? Mall ni baru bukak seminggu. So budak-budak praktikal ofis ajak lepak tengok-tengok tempat tu sambil shopping. Shopping kejadah? Duet dalam purse cuma 30 hengget. *kesat aer mata ~


Moral of the story : Tontonlah Real Steel untuk kali ke-tiga.






18 tindakbalas kimia:

Cik Muda Sae said...[Reply to comment]

ko tak sampai kat mall tu siap bayekkkk...ahaha~

Umie Artoqiemie said...[Reply to comment]

jalan sakan :DD

Suara Kalbu said...[Reply to comment]

Omg... Real Steel sangat superb pada akak. Harus tonton berulang kali

farz zull said...[Reply to comment]

chiss...x sempat tengok lagi real steel dowh...harus tengok mestii...:P

RAIZAN said...[Reply to comment]

-.- apedaa~ Citer mkan gigi budak...yek~ Wah! Abis exam celebrte...bez2...sy nnt...abis exam...kembali activ dgn blog~ [ cari duit utk DSLR...hehe!]

Anyway..tq kak....sy pon harap sy dpt 10A SPM 2011...amin! Bagi ade 10 hari je lg...then...lau dpt asasi....bole jmpe akak ku! >.< =)

Tapak Kaki said...[Reply to comment]

oleh kerna kat kampung aku tak da panggung wayang kecuali wayang kulit, aku terpaksa download citer real stainless steel tu.. tapi hampa.. tak dapat play..pfft!

ROJAK said...[Reply to comment]

baca punya baca last2 xyah tengok pun xpe hahaha

Anak Wak Mail said...[Reply to comment]

aku nak tengok real steel untuk kali ke-4!haha..aku tipu.

cheqwa said...[Reply to comment]

setapak?dah dekat tuh ngn cheqwa!jumpa jom cikungu..lalalala~
klah,nak bunuh diri sebab tak tgok real steel lagi.kbai! :p

VanillaKrimSoda said...[Reply to comment]

dah tgk dah real steel.. tp kenape aku tade perasaan tgk citer tu...hebat? superb? aku taktauu....

Cik As ~ cinta solehah said...[Reply to comment]

akak. asal muka comell sangat tu.... geramm r tgok....hehe.:) rindu lah kat akak.... Ni member satu umah kim salam. diorang peminat blog cik ungu...;) wokeh,

suk said...[Reply to comment]

saya tak tengok lagi real steel. perlu ke saya bunuh diri?

En Boss said...[Reply to comment]

Sila jgn ke KL Festival City besok..sy ada date kat sana!

bella luna said...[Reply to comment]

should i kill myself now sbb tak tengok cerita real steel lagi??

Anonymous said...[Reply to comment]

apa yang saya cari, terima kasih

Anonymous said...[Reply to comment]

Good site you have here.. It's difficult to find high-quality writing like yours nowadays. I honestly appreciate individuals like you! Take care!!

Take a look at my web site ... Ictact.net

Anonymous said...[Reply to comment]

First, yοu can start by eliminating some of the substances that cause gray haiг.

Meaning, once you stop taking this supрlement, prеmature gray hair problems will re-oсcur.
One оf the most commonly prescribed vіtamins for gray hair is vitamin B
complex.

My page Gray Hair No More PDF

Anonymous said...[Reply to comment]

Hey wߋuld yоu mind lettіng mе know which weƅ host
you're working with? I've loaded your blog in 3 ϲompletely different
internet browsers and I must say this blog loads a
lot quicker then most. Ϲan you reсommеnd a good web hosting
provider at a fɑir priϲe? Thanks, I appreciate it!


My wеb site; car Donation tips