Tuesday, September 27, 2011



Bismillah




Dari kecik aku belajar. Tanda pangkah menandakan 'tidak' atau 'bukan' atau 'salah'. Kalau kat buku latihan sekolah, lagi banyak tanda pangkah, lagi senang mak ayah nak lempang sebab anak diorang bengap sangat. Tu belum tengok tanda pangkah yang penuh satu mukasurat dalam kertas Addmath SPM. 

Arahan soalan UPSR pun macamtu. "Tandakan pangkah pada jawapan yang salah."




Sebab tu masa kecik selalu pelik.
Kenapa orang yang paling banyak dipangkah undi akan menang?


Maknanya, makin banyak calon kena pangkah, makin ramai la yang taknak calon tu menang.

Kompem menang. 


Ahh...
Whatever.




** Sistem pendidikan kadang-kadang mengelirukan artis.


15 tindakbalas kimia:

Cik As ~ cinta solehah said...[Reply to comment]

hahaha... poyonye... i xsuka pangkah2 ni...hehe

Amirul Aqiim said...[Reply to comment]

saya sokong mulan jameelah jadi wakil rakyat~
HAHA

ekabukanmakcikkau. said...[Reply to comment]

exam add math haritu aku guna dua ketas je . ketas pertama salah habis. ketas kedua empat betul. satu soklan 4 markah darab 4, 16 markah. darab 2 sama dgn markah add math aku . cam cilake plak ghase yg aku tulis kat sini nape erghhhh

j b r said...[Reply to comment]

lagi byk pangkah, lagi banyak korupsi

M.E Z.A.F.I.R.A.H said...[Reply to comment]

haha... artis mmg selalu keliru dgn sistem pendidikan yg ade nih... adoi..haha

RAIZAN said...[Reply to comment]

HAhah! Kak! Betul2! >.< Memang Ngek undi org kena pangkah! Mulan jameela tu xmenahan nye!! =3

Ungu said...[Reply to comment]

benci entri mengelirukan macam ni.
buat aku hilang hormat pada sistem pendidikan.

Tukang Karut said...[Reply to comment]

i get your point... hoho...

bella luna said...[Reply to comment]

haha,ayat last tak leh blah,..

Mohd Izzar said...[Reply to comment]

nti wt la bentuk lain selain dari pangkah tu..hahhaha

-Incek Fik- said...[Reply to comment]

Aku kasi silang pangkah sama Mulan Jameelah sebagai calon artis tersengal di abad ini.

Apa manifesto yang kau suakan terhadap blogger sejagat?

Suara Kalbu said...[Reply to comment]

Errrrr...akak tak pangkah mana-mana ..hihihihi

asfira aminuddin said...[Reply to comment]

haha. undi rosak! weyh i tak sabar nak pegi megundi. 1st tyme nanti. haha.

shedameor said...[Reply to comment]

pangkah pada mulan jameelah. kui3

cheqwa said...[Reply to comment]

hahaha...pangkah untuk mulan jameela tu saya setuju! :p