Thursday, August 25, 2011

Entri Kenangan Bosan. Sumpah Tak Tipu.



Bismillah



Antara benda yang selalu aku ingat dan sangat rindu, adalah semua aktiviti-aktiviti dengan kelab masa kat ****MC. Aku masih ingat berapa ramai orang nak masuk Adventure & Recreational Club (ARC) sebab itu antara kelab yang paling aktif. Minggu Taaruf (orientasi) ; dengan muka freshie-saya-janji-tak-langgar-peraturan-dan-dresscode, duduk dengar Presiden ARC bagi ucapan promosi kat budak-budak baru ni. Aku rasa dari 1,500 yang ada, 1,000 kot yang berminat.

Aku hantar lampiran list jawatan kepimpinan waktu sekolah dengan list aktiviti-aktiviti yang bajet adventure. Ikutkan hati aku nak tulis 'saya pernah dihantar gerila di sempadan Afghanistan' sebab nak bersaing dengan jejaka-jejaka badan ketul-ketul dan gadis-gadis ahli SUKMA, haruslah menonjol tahap puaka. Tapi rasanya list yang aku tulis tu dah cukup meyakinkan. Alhamdulillah, lepas stage pertama. Stage kedua, kena interview dengan mainboard depan 150 orang yang terpilih. Diulangi, depan orang. Ulang lagi, depan orang. Biadap tak biadap cara pemilihan ni? Tak berapa nak interview la namanya kan. Dah rasa feeling-feeling odisyen Akademi fantasia la pulak. Tapi Alhamdulillah, rezeki ada.

Gunung Berkelah, Gunung Stong, Gunung Brinchang, Gunung Irau, Flying Fox, Absailing, Paintball, organize Race dengan Rakan Muda, Iftar dengan anak-anak yatim, apatah lagi camping. Sumpah. Rindu. Rindu. Sangat. Paling manis kenangan kat Brinchang dengan Irau. Kenapa? Haaa..... Gosip artis,nyahh..!


Pergi hiking (panjat gunung) memang sangat best sebab ;-

1- Oja. 

2- headlamp aku aci tak menyala waktu hujan ribut malam-malam. 

3- nyaris masuk gaung sebab tergelincir turun gunung. 

4- semua orang nak mengelat taknak isi hiking beg sendiri dengan beras, sos, stove, khemah
    dan benda-benda berat sebab boleh membunuh kalau panjat gunung. 

5- tido dalam sleeping bag dan sleeping mat sambil feeling bajet pelancong Itali.

6- amek masa sejam hanya untuk muatkan semua harta-ibarat-borong-satu-Giant dalam beg.

7- bila malam-malam atas gunung, kumpul ramai-ramai keliling api sambil mengumpat.

8- tengah sebok induction dengan budak junior, tiba-tiba perasan ada pacat dalam seluar. Dah
    sampai lutut pun. Nasib baik aku pantas! (ok diam.)

9- nyaris tergelincir masuk jeram masa lompat atas batu sebab hiking bag berat sangat.  
    Biadap betul diorang bagi beras, gula dengan sos masuk beg aku.

10- member-member yang sangat..sangat..sangat.. best.



Gambar lama.
Aku dan Oja menunggu digilis lori pasir.


Walaupun kelab ni hampir bikin aku mati dan mama aku call suara gaya nak nangis.

Mujur tak mati,kan.?
Sebab korang semua sayang aku,kan.?




Apa?
Apsal geleng kepala?




Biadap!




2 tahun je aku terjebak benda-benda macamni. Pastu aku tarik diri. Atas sebab apa, aku pun tak tahu. Peribadi kot. Rasa nak nangis bila gambar-gambar tu semua dalam laptop yang kena curi. 


Kepada pencuri laptop saya, ambiklah laptop tu kalau hadap sangat. Tapi pulanglah balik semua dokumen dalam tu. Lempang kang haaa...




Moral of the story : Hanya kerana gadis itu seperti Mulan Jameelah,
tak bermakna gadis itu lembik dan manja.



12 tindakbalas kimia:

Si Pujangga said...[Reply to comment]

adventre!adventre!

hanim Nabilah said...[Reply to comment]

wow lasak jugak akak ni..ingat mulan jameelah tak reti panjat2 gunung ni..ngee~

Luqeem™ said...[Reply to comment]

sy suka adventure. :D

kenapa lori pasir? =.=

cheqwa said...[Reply to comment]

hahahaha...saya gadis sopan lah cik ungu ^_^
perrgh,muka ayu, tapi ganas upanya cikungu ni :p

ipa faiza~ said...[Reply to comment]

kaut naek gunung ko ye?

✿ cik pieQa ✿ said...[Reply to comment]

what? cik ungu itu mulan jameelah??? mulan jameelah itu cik ungu??

proooot ! ooops terkentOt. maap.

-Incek Fik- said...[Reply to comment]

Style ahh bergambar kat atas jalan raya. Rugi aku tak ambik lesen lori balak dulu. =_='

azfaariza alias said...[Reply to comment]

Awk ni ngok nget ugak kn... Tergelak berguling2 sy...
Hahhahha

asfira aminuddin said...[Reply to comment]

laptop u kena curi ke babe???

i tak suka adventure. nanti tak puas mandi. haha mengada tak??

Amirul Aqiim said...[Reply to comment]

duduk keliling api sambil mengumpat?
terbaekkk~
hahaha ^^

LaYar_LaRa said...[Reply to comment]

pembahagian ration lalu menghangkut ke atas gunung tu mmg hazab....:)

caliph shuriken said...[Reply to comment]

lasak jgak awk ni ^^