Thursday, April 14, 2011

Entri Untuk Yang Aku Panggil Adik


Bismillah




Adek,

Aku tau kau tengah susah hati.
Tau kau tengah struggle nak survive.
Aku tau aku tak boleh sekadar cakap 'sabar, sabar, sabar',
tapi memang tu je aku dapat cakap, dek.

Satu hari nanti bila kau sedar kau survive dan masih hidup, semuanya sebab kau sabar.


Dengan kau, i'm being more of a listener rather than story-teller. I guess i need not say even more. But i wish you'll spend 3 minutes to read and understand.





" Tidaklah di beratkan seseorang melainkan kemampuannya "
 Surah Al-Baqarah : surah 2 : ayat 233





Aku harap sangat kau pegang satu ayat ni. Kau mesti boleh. 
Dan tolong sedar untungnya kau kena uji macamtu.
Berubahla.



Some people might not noticed.
But be glad coz at least someone has.


Senyum la, dek. 
Even kau terpaksa buat-buat.
At least aku tau kau kuat.




Moral of the story : Take care, deq. 



7 tindakbalas kimia:

khaifaiz said...[Reply to comment]

Yer kak... adeq kuat, adeq boleh.. terima kasih akak.. tetiba

LinE PuTih LiNe HiTaM said...[Reply to comment]

link entri tu.. antara 1st aku koment kt blog hang ni..

hehheh...

berusahala dengan ape kita buat..
sabar & berfikiran +ve okey..

utk sesape jek..

Cik As said...[Reply to comment]

salam kak iqa, (^^).. xkiralah sape yg kak iqa maksudkan tapi saya harap itu adalah saya.sbb sy muda lg dari akak. hahaha. syg akak, pelik kan, kadang-kadang org yg jauh lebih faham apa yg kita rasa berbanding yg hampir...huhuhu. insyaallah kak, semoga as dapat amik pengajaran dalam apa yg berlaku dan apa yg akak nasihat. doakan as ya.. jazakillah kak. as sayang akak. semoga sentiasa dalam redha allah.:)

Juli said...[Reply to comment]

kadng2 a good listener trait dalam seseorg dimanipulate jugak. kite kemain kusyuk memahami citer n cuba bagi suggestion, tapi yg derng bukan nk dengar pon. nk caaaaakap jeee, pengalaman i laa..mungkin citer ko ni tak berkaitan kot..hihi

Nulia said...[Reply to comment]

huhuhu~~~trimas akak daripada seorang adik .... ^_^ ..shuka2 ..sya nak pegang dan genggam kuat ayat surah tu .. ^_^

blog-tips-kurus said...[Reply to comment]

aku juga baru ditimpa musibah, tapi under control. tidak sehebat penderitaan rakyat Palestin..

ira-yoshida said...[Reply to comment]

hidup dgn dugaan membuatkn kita lg kuat kan..(^,^)