Monday, February 7, 2011

Kadang-kadang Cakap Besar Buat Kau Nampak Hot

  

Bismillah




Kau selalu tak dengar pepatah "Hidup ni ibarat roda"..? Memang, Tu versi oldskol. Siapa tak pernah dengar, sila tonggeng sekarang dan mintak member sebelah terajang kuat-kuat. Tapi sampai sekarang memang satu tu je lah versinya. Aku belum pernah dengar lagi pepatah kata "Hidup ini ibarat microwave".. Hmmm..? Bunyi pun dah buruk. Ahh..~


Kau pernah tak tengok orang yang cakap besar lama-lama termakan cakap sendiri? 
Aku pernah. Aku sendiri pun pernah termakan kata-kata sendiri. 
Maka, jangan cakap besar.


Pernah tak dengar orang menggelabah nak kritik orang lain tapi last-last dia buat apa yang dia kritik?
Aku pernah. Kat sini dan sinun.
Aku tengah tunggu balasan la ni. *haishh....~


Ya. Aku suka bila jumpa orang macamni. Hati aku gelak kuat-kuat. Dapat aku bayangkan hati aku siap main sep-sep dengan jantung dan hempedu dalam badan ni. Tapi bagus untuk dia belajar. 


Ehh.. Betul la tu. Aku pun pernah kritik orang. Confirm. Tapi walaupun aku rasa aku dah cukup beringat, tapi aku pun tak sure cukup ke tak untuk elak dari aku termakan kata-kata sendiri. Korang ada pernah terfikir?


Bila sekali aku termakan kata-kata sendiri, aku jadi malu. Sejak dari tu, tiap kali nak mengkomen benda sekeliling, selalu beringat. Kalau rasa mungkin takdirnya aku boleh jadi macam apa yang aku kritik, aku takkan cakap. Beringat. Tapi kalau confirm aku yakin aku takkan buat, silalah berlagak.


Contoh keadaan di mana kau harus cakap besar ...


- Bila member kau yang pakai tube dan legging kutuk gaya kau macam kampung



Kau boleh jawab...


" Walaupun aku gaya kampung, at least ada orang nak. Kau seksi lebih, tapi kau  gemok dan hodoh." 
*sambil angkat kening sebelah ~



Perghh... Tak rasa hot ke tuhhh..??



Err...yang jawapan contoh tu agak menghina. Contoh je ok. Diulangi, CONTOH sahaje. Sila jangan jadikan pedoman hidup.






Sekali kau kena, kau akan belajar dan ingat sampai bila-bila.





Moral of the story : Cakap besar sekali-sekala takpe. Macam aku. *sila buat 'peace'..








27 tindakbalas kimia:

yaya ASHRAF said...[Reply to comment]

haha best kott! but takpe kott. jangan selalu. peace yaaww~

ziema said...[Reply to comment]

owh yess!!! ziema suke ckp cmtu bile org tu bermulut celupar..

rasa mcm... hamik kau!!! bia pdas gile bia die trase ekekekeke...

i like!!!!!!!!! :)

hanafijaafar said...[Reply to comment]

aku nk pakai legging la mcm ni...

Ungu said...[Reply to comment]

tapi kalau pakai legging, tubekalau dia cantik, seksi tak hodoh.

aku sering menggunakan kaedah terakhir.

'er.. at least hati aku baik.'

khaifaiz said...[Reply to comment]

Hahaha.. Nampak hot ble dah kene duku kud

Kata-kata umpama senjata, tersilap hunus memakan diri sendiri

Kiwamiwa said...[Reply to comment]

Cakap besar nie belagak , tp biasa la kita manusia kan :D ngeh3 .

PendekarPetai said...[Reply to comment]

cik ungu, bwk2 la mengucap..... aku tau ko cntik... so jgn bermegah diri ok.... hahahaha... wekkkk.....

Bambam said...[Reply to comment]

"Cakap besar sekali-sekala takpe. Macam aku." Baiklah. Aku ikut nasehat kau. muahaha

aqeyLs said...[Reply to comment]

haha.. mmg coolio..tapih ayat kasi lapik sikit laa.. huhu

kawan cik ungu... said...[Reply to comment]

btol2....saye suke ngn cik ungu...

cik ungu said...[Reply to comment]

yaya : huhu..ye. bila kita tak buat silap dan tak kena balasan, kita tak belajar dan tak insaf.


dalam setiap keburukan tu mesti de selit kebaikan. sebab tu setiap hal tu trjadi.

cik ungu said...[Reply to comment]

ziema : hohoho..mesti lepas tu die dah tak celupar dah ann

cik ungu said...[Reply to comment]

hanafijaafar : aku mencuba sedaya upaya untuk tak membayangkan rupa kau nanti..

cik ungu said...[Reply to comment]

ungu : ya..itu pun KALAU....


hati kau baik.

baik ke?
lalala....~

cik ungu said...[Reply to comment]

khaifaiz : yeszaaa....boleh menyakitkan hati dan boleh jugak menyedarkan.


kiwamiwa : betul tuh. kadang2 memang nawaitu nak berlagak pun.miahhahaha

cik ungu said...[Reply to comment]

pendekarpetai : kepale lututt.... tu contoh je laa.tak pernah berlaku pada aku atau orang sekeliling. harap maklum.

cik ungu said...[Reply to comment]

bambam : betul2.err... aku eh?ahaha.. takpe2.kadang2 jumpa orang macamni perlu diinsafkan.


aqeyls : lapik. lapik tebal-tebal. tapi tebal sangat sampai maksud tak sampai susah gak. nanti tak sedar-sedar diri jugak makhluk macamtu.


kawan saye : ha..kan saye da perasan.gila ah!

nelly said...[Reply to comment]

yup ..sekali terkena , kita akan ingat sampai bila2 ..
=)

jom baca :
Korang kategori rajin menulis atau terus menulis ?"

nuriz said...[Reply to comment]

cakap besar sama la mcm riak dan sombong..memang org tak suka le

cik ungu said...[Reply to comment]

nelly : beto..betol..betoll..!~


nuriz : siapa sukaaa...~

Eyka said...[Reply to comment]

nice la entry ni..eyka suke:)

saya comel awak cantik~ hahaXD

cik ungu said...[Reply to comment]

eyka : celah mane nice nye ntah.huhuhu

wah berserta pujian..jom perasan same2.hoho

Pyka Rahmat said...[Reply to comment]

aku pernah jumpa unta life. okay takde kena mengena.

Abang Jonni said...[Reply to comment]

tanak ah ckp besar2... ckp kecik2 cukup... takut kena penampo nanti.... huhuhu....

cik ungu said...[Reply to comment]

pyka : aku tengah cuba nak hadam apa kau repekkan tuh..


abang jonni : cakap kecik pun taknak..nak segitiga..

akU GaDis said...[Reply to comment]

peace ^^

Eda said...[Reply to comment]

wow...cik ungu marah kat sape ni...sabar..sabar..;-)