Sunday, January 30, 2011

Mudahnya Aku Di-Perkotak-Rokok-kan ~

  


Bismillah







Pagi tadi time tengah melawa (ke..?Berambus!) aku teringat cerita time Darjah 2. Nama kelas aku dulu 2 Nilam. Kelas ketiga. Bukan.. Bukan bodoh. Cuma kapasiti kelas pertama dan kedua time tuh dah penuh sebab aku pindah masuk pertengahan tahun. Betol. Darjah 3 aku naik kelas pertama. (Nampak? Nampak macamana aku meneutralkan kembali tanggapan korang terhadap IQ aku?)




Ada seorang rakan sekelas pakar pencerita dan pemutarbelit dari cerita tak best menjadi cerita best. Aku bagi nama dia Azyani. (Memang nama sebenar). Dia bersaiz tinggi melebihi kami yang berumur semuanya 8 tahun. Selain bersaiz tinggi ke atas, saiz dia juga lebih melebar berbanding rakan-rakan sedarjah yang lain. Aku, Izati, dan beberapa orang rakan mengelilingi si Azyani yang sebok memutarbelitkan cerita. Mentang-mentang cikgu tak masuk kelas lagi.






      ******************************************



Azyani : Ada hantu ni kann.. Dia kejar je kita dalam mimpi. Kita takut la. Kita pun lari-lari balik rumah..  Pastu,kann.. Sampai depan pintu rumah, kita masuk dalam rumah, kita tutup pintu rumah kita.
*mata Azyani yang bulat, dibulat-bulatkan lagi macam nak terjojol. Perlu ke ?~



Kami : Eee.. Pastu?Pastu? Hantu tu ikut awak masuk tak?
*muka teruja ~



Azyani : Masa tu,kan.. kat depan pintu rumah kita ada gantung ayat Quran.



Kami : Ooo.. Mesti dia tak boleh masuk kan!



Azyani : Takk.. Hantu tu cabut ayat Quran tu pastu dia hempas kat lantaiii..!
*dengan muka bersungguh-sungguh macam baru habis larian obor.



Izati : Heyy.. Mane boleh buat macamtuu. Kalau buat camtu mesti habis la hantu tu jadi pasir!! 
*muka tak puas hati hantu boleh lawan dengan Quran.



Azyani : Ehh..Tak!Tak! Hantu tu tak jadi hempas. Dia tengok je pintu tu ...



Aku : ??????????





Moral of the story : Kau try tipu aku tengok. Aku mesti percaya.  

  

24 tindakbalas kimia:

AiBi said...[Reply to comment]

haha..biasalah tu..budak2..
ke sekarang memang still macam tu lagi ? huhu

khaifaiz said...[Reply to comment]

hahaha.. kanak2 ribena..

niniem said...[Reply to comment]

hehe..lucu :)

Ezay Hadry said...[Reply to comment]

hahaha zmn tu kan bdak1 lagii
bese la tu..

wawaZIBANG said...[Reply to comment]

Hahaha ,

saya cuba bayangkan ada "????" di atas kepala kamu ketika itu . Haha . Comel ~

bukan photographer said...[Reply to comment]

suruh la hantu tu ngaji...

Ungu said...[Reply to comment]

kaki kencing yang sangat comel.

ahh kenapa kebelakangan ni aku rasa semua benda itu comel??

KENAPAAAA.

acan ketot said...[Reply to comment]

hak3..budak2..

nub said...[Reply to comment]

hahahaha..macam2 laa.. dia tengok jaa..

haha xleh blah

asfira aminuddin said...[Reply to comment]

haha! gila je. babe, u teringin nak mkn ape?

Bambam said...[Reply to comment]

kuang asam. aku dengan penoh semangat bace ingat antu tu ade superpower ke hape. cet!

MIRAZ said...[Reply to comment]

aku yg tekan kotak "blurr" tu kerana, aku x faham ending cerita ni. ya, aku agak slow.

Eda said...[Reply to comment]

haha...budak2 punya cite...dan2 ckp tak bila ada yg bantah..

cik ungu said...[Reply to comment]

aibi : ehh...sekarang IQ da tahap klcc dah..

khaifaiz : mesti dulu kau cmtu gak ann..

niniem : mihaha...

cik ungu said...[Reply to comment]

Ezay hadry : tu la..sekarang takkan aku diperdaya lagi!

wawa : owh saye sentiasa comel..malulah!

bukan photographer : hantu tu segan la..sebab tajwid die berterabur..

cik ungu said...[Reply to comment]

Ungu : aku faham...betul..kebenaran tu memang pahit,kan.?

acan ketot : sape budak2?mane?mane? *xngaku..

nub : ni mesti abang Azyani ni kannn...bek ko ngako..

cik ungu said...[Reply to comment]

asfira : err...err...i nak...nak....i nakk.... er....(sampai esok cmni...)

Bambam : kau ingat aku cakap pasal powerpuff girl ke?

Eda : tau takpe..ni takleh jadi ahli politik ni..huuhu

cik ungu said...[Reply to comment]

MIRAZ : ya..aku dapati ade 2 penanda koyak 'b;ur' di situ..aku maafkan kamu..balik ni asah IQ ok..

amir said...[Reply to comment]

insyaallah. terima kasih krana sudi memberi pengampunan kpd diri ini. utk informasi, aku sudah lama x brsekolah. sudah lama IQ aku x diuji.

Yellow LEOpard said...[Reply to comment]

haha..kecik2...semua mcm innocent je

cik ungu said...[Reply to comment]

amir : owh...maknanya minda kamu kini sudah bersawang..hmm..bajet spiderman di situ..


leo : paling innocent siapa..? *aku pun angkat tangan tinggi2..~

amir said...[Reply to comment]

minda aku lbih ke arah abstrak; jauh skali dgn konsep spiderman.

Anonymous said...[Reply to comment]

awak, azyani tu hidup lagi okay.. -nisfami-
hahaha

cik ungu said...[Reply to comment]

amir : abstrak..

kenape ntah aku terbayangkan kain buruk...


anis : tak kate pun die tak hiduppp!!!haishh!