Saturday, January 15, 2011

Menu dan Resipi yang Turun dari Langit






Bismillah




Haritu lapar (bila yang aku tak lapar?), aku dengan Acan pergi la restoran jenama X ni. Tengok menu dia. Memang style kedai yang suka renovate resipi agaknya. Tak pun aku yang memang asal dari Dinasti Yap Ah Loy ni yang tak pernah tengok makanan-makanan ala-ala Terminator ni. 






Ok. Aku bagi korang 3x percubaan. Apa yang ditambah kat laichi kang tuh.


1x - Aiskrim? Salah!


2x - Cendol? Salah!


3x - Pulut? Salah!



Ok la..aku bagi can 10x percubaan. Sebab kompem korang jawab salah punya.



4x?


5x?


6x?



Dah2..


Penat nak tunggu


Jawapan...












Pastu aku dengan Acan bantai gelak macam hari esok dah tak boleh gelak.

Ke kitorang yang kuno sangat tak pernah jumpa menu camni?

Maafkanlah kami.



p/s : hanafi, haritu kau kata mengidam makanan melayu kan? Nanti aku pos yang ni. Tu pun kalau telur tu tak menetas sampai kat sana. 




Moral of the story : Aku macam nak try, tapi kenapa mulut tak terluah nak order. Dahsyat2...


 

16 tindakbalas kimia:

hanafijaafar said...[Reply to comment]

telur puyuh tu insyaAllah sampai, tapi laicikang tu aku rase abes dulu sebab posmen makan. haha, ko buatkan aku terbayang camne posmen jermen makan laicikang...

delarocha said...[Reply to comment]

pernah dengar 'nasi goreng boikot USA' ? haha

nub said...[Reply to comment]

hahaha..macam2

khaifaiz said...[Reply to comment]

mcm dah biasa dgr je :P

nanad said...[Reply to comment]

errk..cambes ;)

Ashiya Mizuki said...[Reply to comment]

1st tyme dgr nme 2..ad gk erk, tah ape da raseY kn...heheehhe

HaNa HoNeY said...[Reply to comment]

pergh..cam2 nak sumbt dlm laichikang eh...

cik ungu said...[Reply to comment]

hanafijaafar : ape bezanya posmen mesia makan laichikang? cume posmen jemen tu kerut2 sikit je sbb banyak telur katak dlm tuh

cik ungu said...[Reply to comment]

delarocha : kuang3... islamik betul menu tu ye.huuh

cik ungu said...[Reply to comment]

nub : macam-macam aznil...


khaifaiz : org pelik mcm kau memang makan bende pelik2!

cik ungu said...[Reply to comment]

nanad : cmbest ke?ke?ke? cube try..huhu

ashiya : tu la..part telur kuning tuh cmpur air laichikang..ekh!~ anehnya..~

cik ungu said...[Reply to comment]

hana honey : tau xpe..seb bek xde sotong sumbat dlm tu..

asfira aminuddin said...[Reply to comment]

berkurun tunggu goreng pisang tak smpai2. haha.

cik violet said...[Reply to comment]

telur puyuh? erkk..seswai ke dengan laici kang..konpius..hoho..

anda d tag :)

http://farhah88.blogspot.com/2011/01/contest-berapa-jumlah-kambing.html

Fadzli Amir said...[Reply to comment]

biasa la tu..kat sini siap ada teh halia telur puyuh lagi...dengarnya berkhasiat untuk orang lelaki.....hehehehe..

kelibat said...[Reply to comment]

sebab ini betul2 kelakar, aku bookmark blog ni.