Monday, January 10, 2011

Inilah Sebabnya Kenapa Perut Kau, Aku dan Khairul Fahmi Ada Satu Aje !




Bismillah






Kerana aku dalam mode tension-tension itik semenjak minggu lepas, jadi Ahad semalam pergi la jalan-jalan sambil mencabar kewibawaan duit dalam poket sendiri. Gila kau... Minggu ni duit dalam poket boleh dikira bawah takat beku kalau nak dibandingkan dengan minggu-minggu lain. Takpe.. takpe.. Aku kan financial controller. Control tak berapa nak control la. Control jangan bagi banyak. Asek habis je kejenye. Semalam sebab aku sedar diri, aku tak beli apape pun. Bettooolllll..!!~ Cuma beli hadiah birthday untuk member satu. Tu pun dah beli yang paling jimat kos. (Janji ikhlas~ Ehem~) 



Semalam makan banyaaaakkkkk. Gila lagi.. Tapi orang kata, biar duit habis dekat makanan dari habis kat benda-benda Niyang Rapik (merapik). Selalunya aku rasa makan biar sekadar cukup lah. Tak payah nak membazir makan banyak-banyak sebab kalau kau makan nasik sepinggan dalam 18 ribu hengget sekalipun, last-last jadi taik jua adanya. Pastu taik tu kena flush dan lemas sebab tak reti berenang. (kesian dorang..~) Tapi disebabkan seminggu dua ni kebolehan perut aku untuk menjadi elastik sangat tinggi, jadi aku pura-pura lupakan je prinsip makanan dan pembaziran aku tuh. 



Muka lapar tak boleh disorok..Ciss...
Lagi 10 tahun aku membayangkan diri aku sebagai seorang obes yang loser. Duduk atas sofa yang sikit lagi nak tenggelam sambil kunyah Nachos dengan tangan kanan, manakala tangan kiri aku tengah pegang burger saiz Large. Pastu baju aku comot kena sos dan serpihan-serpihan Nachos. (Owh Tuhan!~ Tolong jangan jadikan ia kenyataan!~) 



Dan sebenarnya, di saat perenggan ini ditulis, perut aku sedang mengamuk sebab usahanya untuk meregang dan menjadi elastik masih belum dilayan. Lapar weeyyyy...!!~






Moral of the story : Aku tau rakyat Malaysia prihatin. Sebarang makanan dan minuman boleh dikirm ke alamat yang tertera. Terima kasih. 







p/s : Title entri agak macam jahanam. Aku janji kali ni last entri pasal Khairul Fahmi! Ekh~ Aku tengah mengusir minat ini secara perlahan-lahan bersama berlalunya musim bola Suzuki Cup. Lagi seminggu ke aku akan sembuh sepenuhnya. Sekian. 

22 tindakbalas kimia:

James Buns said...[Reply to comment]

mcm diet je..kah kah kah

Eda said...[Reply to comment]

hehe....klaka jer...selagi boleh makan...makan je ler...=)

delarocha said...[Reply to comment]

nak jugak selitkan nama khairul fahmi tu... keh keh keh

LinE PuTih LiNe HiTaM said...[Reply to comment]

jom mkn roti canai perisa vanila...

me said...[Reply to comment]

ada jew khairul fahmi twus aku klik !
wahaha mati ler kena keja dgn bie aku sat agi

misSbLurRy said...[Reply to comment]

lemak di perut adalah sexy wei

cik ungu said...[Reply to comment]

James : Aku bukan diet! Aku dah tak normal!! Nafsu makan aku bagaikan gelombang Tsunami! tidak2..~

cik ungu said...[Reply to comment]

Eda : Ciss...cakap senang laa... kang kena paksa masuk The Biggest Loser camno??

cik ungu said...[Reply to comment]

Line : huh?? Menu apa yang cuba kau promote padaku ni? Macam berbahaya je..

cik ungu said...[Reply to comment]

delarocha : owhh...maafkanlah mak yang lemah ini~

cik ungu said...[Reply to comment]

me : kamu terlalu obses ni! ciss...ade saingan! miahahah

cik ungu said...[Reply to comment]

missblurry : weeiii!! aku suka komen ko!! sumpahh!!aghh!

hanafijaafar said...[Reply to comment]

makan je la kak, makan tu wajib, bukan pilihan... btw, sila kirim makanan malaysia ke sini. dah mapuh kerah ni, lama sangat mengidam laksa utara..

nub said...[Reply to comment]

lembu ja syok..depa ada 4 perut..

hehe

cik ungu said...[Reply to comment]

hanafijaafar : laksa utara? ciss senaanngg. esok gak sampai! panas-panas lagik. kalau tak panas boleh refund. ngeeee!~

cik ungu said...[Reply to comment]

nub : kenapa diumpat lembu yang tak bersalahhh?? ngee~

Afie said...[Reply to comment]

makan itu nikmat~ nyum3 ^^

cik ungu said...[Reply to comment]

Afie : beettooolllllllllllllllll...hidop untok makann!~

Bambam said...[Reply to comment]

aku pn tgh nk diet ni. Tapi ble nmpk makanan mesti serender. Jom diet jommmmmmm! T____T

Aoi@riena said...[Reply to comment]

khairul fahmi lg... sentiasa je kan nama beliau meniti di hujung jarimu.... sudah2 la... beliau sudah berpunya.... ladybug bukan sekor....ngehehaahahahhaah

p/s: weh.. jom pi broga nak?... ;P

nik rosmawati said...[Reply to comment]

wah..peminat khairul fahmi yea.tak pe.minat je kan.hehe

cik ungu said...[Reply to comment]

Bambam : aku tengok kau pun aku tau prinsip diet kau takkan ke mana sangat...miahahhaa

Aoi@riena : jangan la bikin aku keciwa...yang sudah tu sudah la...

beruk-ga? agak unik..kau bawak ke? huhuh

nik : minat jee...sikit jee...lalal~