Sunday, November 14, 2010

Tolonglah terima alasan aku yang kukuh ni!

Bismillah


Weee...Alhamdulillah dah habis final exam sem ni. Untuk meraikan hari kemerdekaan ni, aku dengan sukahatinya bangun pukul 11 harini. (Astaghfirullah...*geleng2 kepale laju2). Bangun je aku gi toilet untuk beriadah, tapi tak terus mandi, tapi terus start kemas2 bilik. (Mesti korang mengata aku perempuan tak senonoh). Takdela, nanti da mandi, kemas2 nanti kena mandi lagi kan. Tinggi pulak kang bil air tempat ni. Aku kan tak suka pembaziran (kerut dahi..).

So, aku terus mulakan modus operandi aku dengan Bismillah. First skali basuh baju. Mesin je (malas lagi..). Bukan malasss..(menafikan benda yang dah terang lagikan bersuluh spotlite stadium), tapi guna mesin kan lebih jimat masa (alasan agak kukuh di situ..). Sambil tunggu baju2 aku bermain air dalam Sunway Lagoon mesin basuh tu, aku pun kemas la bilik. Aku punggah la semua buku-buku sem ni, semua kertas2, semua segala bagai, aku lambakkan semua atas lantai sebab nak susun balik ikut subjek. Tiap-tiap sem memang macamni supaya junior-junior yang nak ambik subjek tu next sem, aku boleh bagi je semua notes-notes yang aku da kumpul tu. Kalau korang pernah tengok sarang jin afrit (aku pun tak pernah tengok..), rasanya lebih kurang je rupa dengan bilik aku petang tadi.

Aku kan student akaun, so aku menggunakan banyak sangat kertas untuk membuka akaun-akaun dalam kerja-kerja aku. Kalau satu soalan dah kena bukak approximately 12 akaun, kau bayangkanlah satu chapter ade berapa soalan. Dan bayangkanlah pula satu subjek ada berapa chapter. Dan (menambahkan lagi alasan agar lebih kukuh..) bayangkanlah lagi berapa subjek akaun aku belajar untuk satu sem ni. Agak2 bagaimanakah efisiennya penggunaan kertas-kertas kerja aku? (ok..aku harap sampai tahap ni korang dah boleh terpengaruh dengan alasan-alasan aku..)









Ok..aku tau korang tengah kerut dahi tengok meja aku (mungkin ada yang tengah mencarut-carut) kan? Takpe..aku memang saje je nak uji tahap kesabaran korang (hubungkait?)







Tadaa..!!








Owh..tu tak cukup jin afrit lagi tu. kalau korang rasa tu bersepah, haa tengok yang part lain pulak.












Kan dah kata aku student akaun...(tolonglah terima alasan ni..*kerut dahi)






Plinggg...!!~








Ni ape cerita?? Siapa tido atas katil sebenarnya ni?











Nampak muntut cik Bobo..rilek je die..tak pening-pening pun fikir pasal final exam.






Kebaabooomm..!!



Aiceehhh...siap silang kaki! Dasat la kau Bobo..








Owh yeah! Esok tinggal check-out bilik (gaya macam duduk Hotel Palace of The Golden Horses), pulang kunci, berlari-lari ke arah kereta sambil pikul beg kat tangan kanan, tangan kiri, bahu kanan, bahu kiri, sangkut satu kat leher, dan lilit satu kat pinggang), lalu menuju ke rumahhh..!~



Moral of the story : ..ni sebab aku rajin buat homework la niii....(masih lagi mencuba meraih kepercayaan korang...)

22 tindakbalas kimia:

asfira aminuddin said...[Reply to comment]

babe! compartment i pun camtu jugak. u kemas-kemas sbb nak balik kan. hihi. i esok baru abes exam. suma BE punye pasal. haha.

selamat bercuti darling! :)

cik ungu said...[Reply to comment]

asfira : da name pun duk hafsa..heuhuehue. Esok nak pulang kunci da babe. Weee..tp next sem duk sini lagi. Praktikal dekat je. Nanti singgah2 la bilik. Bawak makanan!miahahah

m_aizat said...[Reply to comment]

bg0s2 cik ungu.. rajen nyer~
=P

pN.rOs said...[Reply to comment]

waaaa rindu plak zaman2 kat kampus...

cik ungu said...[Reply to comment]

m_aizat : miahha..tolong la pujiii...bukan senang nak tengok cik ungu mengemas haaa...

cik ungu said...[Reply to comment]

pn.ros : haa...kite ganti tempat nak?akak jadi student,sy duk umah goyang kaki.huhu..

khaifaiz said...[Reply to comment]

nsb bek aku lebih rajin (motip???)

cik ungu said...[Reply to comment]

khaifaiz : kau lebih rajin..?? penipuan apa yang suba kau tegakkan ni?? miahahah

shark said...[Reply to comment]

hohoh
mmg rajin yer kamu

cik ungu said...[Reply to comment]

shark : ehem2..ramai plak yg puji nii..ncik shark ni menambahkan perasaan riak n takabbur saya la..mwhahaha

budakkecik said...[Reply to comment]

terkenang zaman belaja dulu...

cik ungu said...[Reply to comment]

budakkecik : huhuh..mesti kamu seorang yang sangat rajin kan..baguss..sama mcm saya..(saya sedang menipu..)

deno said...[Reply to comment]

haha
deno pun sama!
student akaun byk giler pakai kertas
kalo satu sem deno ada 2 file utk akaun ahj
kertas kajang pula berguni-guni( beli yg 500 helai satu paket)
sem 5 nie lg la berlambak mengalahkan org dah keje
gudlucK! hihi(^_^)

chairooL ruLez said...[Reply to comment]

hahahhaha....gile ah...tolong kemas bilik sy skali boley ?
=p

cik ungu said...[Reply to comment]

deno : mihahah..tau xpee.uuii...tu kalau kumpul2 n masuk pertandingan recycle tu bleh menang besar tuu..pakcik kayoo..!~

cik ungu said...[Reply to comment]

chairooL : haa..gila hebat x bakat mengemas eden? haa..jeles aa tuh..tolong kemas??miahahha..ingat den bibik ke apee..haip2!

wanie m'nJ said...[Reply to comment]

saya sokong tu pasal paper akaun yg melambak2 tu.saya bkn la student akaun skrg ni.tp saya dulu amek sains akaun masa spm dulu.satu soklan je berkeping2 helai.ahah...tp malangnya akaun bkn la jiwa saya.saya bkn org yg teliti tahap super pun.ahaha.nway nak puji ni,nampak kemas bilik!!(tp lepas dikemas laa..)

cik ungu said...[Reply to comment]

wanie : haha.xpee..sains akaun pun maen ngan akaun jugak.sah2 bosan kan wat menatang akaun 'bentuk-T' itu. dan Kunci kura-kura yg ntahpape tu.adoii..tensi~

owh smpat puji bilik i..weee...maloo~

SYAFIQ TENGKU said...[Reply to comment]

magic anda sangat hebat...ajarkan saya..

cik ungu said...[Reply to comment]

syafiq : hebat en? haa...x susah pun nak main pling2 kebaboom ni...pejam mata,tido..pasti berjaya! yg penting yakin!!!!hiyarkhh!!

James Buns said...[Reply to comment]

mcm deko eric siot..tadang!

cik ungu said...[Reply to comment]

James : hahah..bese aa..Eric tu anak murid wa tuuu...lu ni ponn..jgn a puji lelebeyy..malo kotttt...